Avertizorul de integritate de la Transporturi acuză noi presiuni asupra sa
Funcționarul din Ministerul Transporturilor care susține că a fost supus la represalii de șefi după ce a tras un semnal de alarmă legat de două posibile cazuri de corupție acuză noi presiuni. Mara Paraipan a fost băgată din nou în Comisia de Disciplină a instituției, care a decis să o sancționeze cu „mustrare scrisă”. Sancțiunea a fost aprobată prin semnătura ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Motivul pentru care Mara Paraipan a fost sancționată cu „mustrare scrisă” este „refuzul repetat de a semna fișa de post la rubrica „luat la cunoștință” și însușirea temporară, cu rea-credință, a celor două exemplare în original ale fișei de post (…) în perioada 30.01.2023 – 9.02.2023”, potrivit ordinului semnat pe 9 august de ministrul Sorin Grindeanu.
„Abatere disciplinară în formă continuată”
În raportul Comisiei de Disciplină, care a stat la baza Ordinului, este menționat că sancțiunea a venit în urma unei abateri disciplinare „în formă continuată”, formulare pe care o regăsim în Codul penal, nicidecum în Codul muncii sau în Codul administrativ, care vorbesc de abateri disciplinare „repetate”.
Deși motivul sancțiunii este legat de fișa de post, cei care au anchetat-o disciplinar pe Mara Paraipan au invocat mai multe aspecte legate de comportamentul ei:
- „Consilierul cercetat disciplinar este o persoană cunoscută la nivelul Comisiei” pentru că a depus 7 sesizări împotriva șefilor și 73 de sesizări/petiții sau reveniri într-un singur an;
- Mara Paraipan le-a cerut colegilor și șefilor să comunice numai în scris;
- Are o atitudine ironică față de șefa ei;
- Comisia a mai primit sesizări împotriva Marei Paraipan, pe care le-a clasat;
- Prin atitudinea „de opoziție” a creat „un climat de neîncredere, teamă și indecizie în cadrul direcției”;
Mara Paraipan susține însă că fișele de post pe care a refuzat să le semneze erau întocmite greșit.
În contestația raportului Comisiei, Mara Paraipan a subliniat că prima fișă de post pe care a primit-o, pe 21 octombrie 2022, era semnată de un singur șef serviciu, nu era datată, nu era contrasemnată de superiorul ierarhic și nici aprobată de către conducătorul instituției, așa cum cerea regulamentul intern.
Câteva zile mai târziu, Mara Paraipan primește aceeași fișă de post, cu aceleași probleme semnalate anterior.
A treia oară primește fișa de post pe 26 ianuarie 2023. Mara Paraipan o semnează cu observații și o trimite înapoi pe 9 februarie.
„Nici la 26.01.2023, nici la 30.01.2023 nu a semnat imediat de luare la cunoștință, reținând unilateral documentul „fișa postului” în 2 exemplare, astfel încât a creat și a întreținut cu intenție pe o durată semnificativă (10 zile libere/2 săptămâni) o situație de conflict”, arată Comisia de disciplină.
Mara Paraipan mai susține că în regulamentul intern nu este prevăzut un termen la care funcționarul trebuie să semneze cu „luat la cunoștință” fișa de post, ci doar se cere să fie completată data la care este semnată. În acest caz, Mara Paraipan a dat Ministerul Transporturilor în judecată.
Ministerul Transporturilor nu a răspuns solicitării Context.ro referitor la un punct de vedere pe acest subiect.
Pe aceeasi tema
Pe aceeasi tema